Thursday, June 22, 2017

Het kamerlid trakteert


Die bonnetjes! verzuchtten Cor en Kurt. Ze blijven knoeien:
Het lijkt of sinds de Teevendeal het hele continent
vergeven is van sjoemelaars; ze zijn niet uit roeien,
niet enkel hier lokaal, ook in het Europarlement.

Ik weet het, zei het kamerlid. Bij Euro-declareren,
komt er geen formuliertje of een bon meer aan te pas.
En wat betreft die Fransman zijn er stemmen die beweren
dat Eurogeld werd aangewend voor zijn lokale kas.

En toen riep babcia Baranowska: Hou noe op met klagen!
Je chebt toch ijskast vol met eten en ook magnetron?
Bij ons in commoeniesme, weet je, waren soms veel dagen
met lege winkelplanken en met diesel op de bon.

Dus stop met mopperen en ga jouw zegeningen tellen.
De heren Kurt en Cor, ze keken wat verbouwereerd.
Het oostblok, daar had u vast heel wat mee te stellen.
Daar zijn wij dus op tegen, want het is gewoon verkeerd.

Kom, zei het kamerlid, we moeten naar de toekomst kijken,
want wat gebeurd is, is gebeurd, hoe naar ik het ook vind.
verbetering is enkel in de toekomst te bereiken,
en daartoe dient de politiek, dat wist ik al als kind.

Wie wil een slokje Griekse wijn: Retsina. Het staat klaar.
Ik ben net terug met mijn partij van een bezoek aldaar.

No comments:

Post a Comment